لامپ مناسب برای هال و پذیرایی

لامپ مناسب برای هال و پذیرایی

با انتخاب لامپ مناسب برای هال و پذیرایی میتوان به زیبایی محیط افزوده و آرامش بیشتری را در این فضاها سپری کرد. برای انتخاب لامپ مناسب باید به مواردی نظیر رنگ نور و شدت نور توجه کرده و آن را با توجه به ابعاد محیط انتخاب کرد. در این مطلب قصد داریم در خصوص نحوه انتخاب لامپ مناسب برای هال و پذیرایی صحبت کنیم و با نکات مهم در این زمینه آشنا شویم.

 

اهمیت روشنایی و نورپردازی هال و پذیرایی

پذیرایی و هال (اتاق نشیمن) از مهمترین بخش‌های هر خانه‌ای محسوب می‌شوند. در این فضاها باید از بهترین دکوراسیون و نورپردازی استفاده کرده تا آرامش بیشتری در آنها برقرار شود. نورپردازی هال و پذیرایی باید با لوازم روشنایی متناسب با سبک و دکوراسیون داخلی صورت بگیرد و به زیبایی و میزان نور آنها توجه شود. برای تامین روشنایی و نورپردازی هال و پذیرایی میتوان از لوازمی همچون لامپ هالوژنی، لامپ سقفی، آباژور، لامپ‌های شمعی و اشکی و غیره استفاده کرد. هر یک از این لوازم دارای رنگ نورهای مختلفی هستند که باید از نوع مناسب آنها استفاده شود. بهترین رنگ لامپ برای پذیرایی، ترکیب رنگ مهتابی و آفتابی است.

 

اهمیت روشنایی و نورپردازی هال و پذیرایی

 

شدت نور لامپ پذیرایی بر اساس دکوراسیون

برای انتخاب لامپ مناسب هال و پذیرایی باید به رنگ دکوراسیون داخلی توجه کرده و بر اساس آن شدت نور و رنگ نور را انتخاب کرد. در صورتی که بیشتر لوازم منزل از رنگ تیره برخوردار هستند، بهتر است از لامپ‌هایی با لومن (شدت نور) بالاتر استفاده شود. هر چقدر لومن لامپ بالاتر باشد، نوردهی آن بیشتر بوده و فضاهای بزرگ یا تیره را بیشتر روشن می‌کند. در صورتی هم که فضای منزل از نور طبیعی مناسبی برخوردار بوده و لوازم آن به رنگ‌های روشن باشند، نیازی به استفاده از لامپ با لومن بالا نبوده و میتوان از لامپ‌هایی با شدت نور کمتر استفاده کرد.

 

رنگ نور لامپ پذیرایی بر اساس دکوراسیون

یکی از مواردی که در زمان انتخاب لامپ مناسب برای هال و پذیرایی باید به آن توجه داشته باشید، رنگ نور یا دمای رنگ لامپ است. هر چقدر دمای رنگ نور بالاتر باشد، یعنی رنگ آن سردتر است. برای مثال قرمز دمای رنگ کمتری نسبت به آبی دارد. برای فضاهایی همچون هال و پذیرایی بهتر است از لامپ با دمای رنگ بالاتر همچون سفید و مهتابی استفاده کرد. البته این موضوع به سبک و دکوراسیون داخلی منزل نیز بستگی دارد. برای سبک‌های مدرن میتوان از رنگ نور سفید و برای سبک‌های کلاسیک میتوان از رنگ‌های گرم‌تر استفاده کرد.

 

رنگ نور لامپ پذیرایی بر اساس دکوراسیون

 

بهترین وات برای لامپ هال و پذیرایی

وات لامپ واحد اندازه‌گیری توان آن بوده و میزان مصرف انرژی برق را نشان می‌دهد. بر اساس تحقیقات موجود به طور استاندارد برای هر 12 متر مربع، 15 وات روشنایی مناسب است. البته این عدد را مطابق با نیاز و سلیقه خود میتوان کمتر یا بیشتر کرد. برای سالن‌های پذیرایی که به میزان نور بیشتری نیاز دارند، به ازای هر 12 متر مربع لامپ 18 واتی پیشنهاد می‌شود. لازم به اشاره است که برای انتخاب وات لامپ باید به نوع لامپ توجه شود. چرا که لامپ‌هایی با تکنولوژی‌های مختلف و توان یکسان، ممکن است میزان نوردهی و روشنایی متفاوتی داشته باشند.

 

بهترین لامپ برای هال و پذیرایی کدام است؟

در حال حاضر لوازم روشنایی و نورپردازی تنوع بسیار زیادی دارند و در انواع توکار و روکار قابل خرید هستند. برای انتخاب لامپ مناسب هال و پذیرایی میتوان به سلیقه خود توجه کرده و از میان انواع لامپ‌های موجود بهترین گزینه را انتخاب کرد. با این حال یکی از بهترین و پرکاربردترین لامپ‌ها برای هال و پذیرایی، لامپ LED است. لامپ ال‌ای‌دی با نور سفید یکی از بهترین و مناسب‌ترین لوازم روشنایی بوده که برای تمام سبک‌ها و دکوراسیون‌ها قابل استفاده است. همچنین از این لامپ‌ها میتوان در متراژهای مختلف استفاده کرده و محیط را به خوبی نورپردازی کرد. لامپ‌های ال‌ای‌دی نه تنها نوردهی خوبی دارند، بلکه نسبت به لامپ‌های قدیمی از طول عمر بیشتر و مصرف برق کمتری برخوردار هستند و هزینه‌های برق را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهند.

 

بهترین لامپ برای هال و پذیرایی کدام است؟

 

نکات مهم برای انتخاب لامپ مناسب هال و پذیرایی

در این بخش به طور خلاصه به نکات مهم جهت انتخاب لامپ مناسب برای هال و پذیرایی اشاره می‌کنیم:

  • برای انتخاب لامپ حتما به رنگ‌های استفاده شده در سالن پذیرایی توجه داشته باشید. در صورتی که پذیرایی از لوازم به رنگ تیره برخوردار است، بهتر است لامپ با لومن بیشتر انتخاب شود.
  • در زمان خرید لامپ به متراژ سالن پذیرایی توجه داشته باشید. در صورتی که هال و پذیرایی خانه کوچک بوده و متراژ کمی دارد، میتوانید به سراغ لامپ‌های مهتابی و سفید بروید. برای سالن پذیرایی با متراژ بالا هم میتوانید از ترکیب رنگ نور مهتابی و آفتابی استفاده کنید.
  • نکته دیگری که در زمان انتخاب و خرید لامپ مناسب پذیرایی باید به آن توجه داشته باشید، ارتفاع اتاق پذیرایی و بلندی و کوتاهی سقف آن است. در صورتی که پذیرایی سقف کوتاهی دارد، میتوانید به سراغ لامپ‌های سقفی توکار و پنل‌های ال‌ای‌دی بروید.
  • نورپردازی به چند شیوه از جمله نورپردازی محیطی یا عمومی، تاکیدی و وظیفه‌ای قابل اجرا است. برای انتخاب لامپ به نوع نورپردازی مورد نظر توجه داشته باشید. چرا که برای هر یک از شیوه‌های اشاره شده به لامپ خاصی نیاز است و از آنها باید در فضای مناسبی از سالن پذیرایی یا هال استفاده شود.
  • برای خرید لامپ هال و پذیرایی به سراغ برندهای معتبر بروید. برندهای معتبر اغلب باکیفیت‌ترین لامپ‌ها را به بازار عرضه می‌کنند. این لامپ‌ها طول عمر بیشتری دارند و برای مدت زمان بیشتری قابل استفاده می‌باشند.
  • هر یک از لامپ‌های موجود در بازار از تکنولوژی خاصی برخوردار هستند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. با بررسی مشخصات هر یک از لامپ‌ها میتوانید تصمیم بهتری بگیرید و بهترین لامپ را برای هال و پذیرایی انتخاب نمایید.

 

جمع بندی

در این مطلب در خصوص نحوه انتخاب لامپ مناسب برای هال و پذیرایی صحبت کردیم و با نکات مهم برای خرید بهترین لامپ آشنا شدیم. در زمان خرید لامپ به مواردی نظیر تکنولوژی به کار رفته در ساخت لامپ، شار نوری، توان مصرفی لامپ، برند تولید کننده، شکل ظاهری، ابعاد و متراژ سالن پذیرایی و سبک و دکوراسیون داخلی توجه داشته باشید. برای خرید انواع لامپ برای پذیرایی و هال میتوانید از طریق فروشگاه روشنایی اریکه اقدام نمایید.

مقالات مرتبط

5 نکته مهم در نورپردازی آرایشگاه به کمک هالوژن

چراغ پارکی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

چراغ‌ های دفنی و کاربردهای آنها

لامپ کم مصرف چیست و چه مزایایی دارد؟

لامپ هالوژن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.