معرفی بهترین برندهای پروژکتور بازار

معرفی بهترین برندهای پروژکتور بازار

پروژکتور یا نورافکن از بهترین لوازم برای نورپردازی فضاهای خارجی است. این وسیله بیشتر برای روشنایی فضاهای بزرگ و وسیع همچون ساختمان‌های بزرگ، استادیوم‌های ورزشی، بیلبوردهای تبلیغاتی، سالن تئاتر، سالن همایش و استخر استفاده می‌شود. پروژکتورها در مدل‌های مختلف و برندهای متنوعی در بازار موجود هستند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین برندهای پروژکتور بازار بپردازیم و با چند برند ایرانی و خارجی محبوب در این عرصه آشنا شویم.

 

آشنایی با پروژکتور

پیش از معرفی بهترین برندهای پروژکتور، بهتر است کمی با این وسیله روشنایی و کاربرد آن آشنا شویم. پروژکتورها بهترین وسیله نورپردازی جهت روشنایی فضاهای باز و بزرگ هستند. این لوازم بیشتر برای نورپردازی استادیوم‌های ورزشی و سالن‌های بزرگ همچون سالن همایش و آمفی تئاتر استفاده می‌شوند. با این حال کاربرد آنها تنها به این موارد ختم نشده و از آنها برای روشنایی بیلبوردهای تبلیغاتی نیز استفاده زیادی می‌شود. علاوه بر این پروژکتورها برای زیباسازی نما و فضای محوطه ساختمان بسیار مناسب هستند و در برخی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها جهت روشنایی و جلب توجه بینندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

معرفی بهترین برندهای ایرانی پروژکتور

پروژکتورها در انواع ایرانی و خارجی در بازار موجود هستند. در این بخش به معرفی بهترین برندهای ایرانی تولیدکننده پروژکتور می‌پردازیم:

معرفی بهترین برندهای ایرانی پروژکتور

  1. پروژکتور صبا ترانس

پروژکتورهای صبا ترانس از محصولات بسیار خوش قیمت در بازار هستند و بر اساس تکنولوژی SMD،  LED و COB ساخته می‌شوند. پروژکتورهای این برند تنوع زیادی دارند و نسبت به عوامل محیطی و نفوذ آب و رطوبت کاملا مقاوم هستند. درجه حفاظت آنها هم با توجه به مدل IP65، IP66 و یا IP67 است. از خصوصیات پروژکتورهای صبا ترانس باید به تنوع در رنگ نور اشاره کرد. در صورتی که قصد دارید به نورپردازی نما با رنگ‌های مختلف بپردازید، میتوانید از این پروژکتورها استفاده نمایید.

  1. پروژکتور تکنوتل

تکنوتل از شرکت‌های ایرانی و تولیدکننده انواع لوازم روشنایی همچون پروژکتور و جت لایت است. پروژکتورهای این شرکت بر اساس تکنولوژی‌های مختلفی ساخته می‌شوند که بسته به نوع تکنولوژی از آن میتوان در شرایط به خصوصی استفاده کرد. شرکت تکنوتل نورافکن‌های خود را با توان‌های مختلف در بازه 10 الی 150 وات عرضه می‌نماید. لازم به اشاره است که تنها برخی از این پروژکتورها ضد آب هستند و نسبت به عوامل خارجی مقاوم می‌باشند. برای همین اگر قصد دارید از نورافکن برای روشنایی فضای باز استفاده کنید، حتما به ضد آب بودن آن توجه داشته باشید.

پروژکتور تکنوتل

  1. پروژکتور شعاع

برند شعاع از قدیمی‌ترین و بهترین برندهای ایرانی در حوزه لوازم روشنایی است. این شرکت با بیش از 60 سال سابقه کاری، یکی از پیشگامان صنعت روشنایی در ایران محسوب می‌شود. برای همین پروژکتورهای شعاع جزو بهترین برندهای پروژکتور در بازار محسوب می‌شوند. کیفیت کلیه لوازم روشنایی این شرکت بسیار بالا است و از آنها میتوان در فضاهای داخلی و خارجی با خیال آسوده استفاده کرد.

  1. پروژکتور اکووات

اکووات از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده است و جزو جدیدترین برندهای حوزه روشنایی محسوب می‌شود. محصولات برند اکووات از کیفیت خوبی برخوردار هستند و در شرایط مختلفی قابل استفاده می‌باشند. پروژکتورهای اکووات هم از بهترین مواد ساخته شده و نسبت به آب و رطوبت مقام می‌باشند. این محصولات را میتوان در بازه توان 80 الی 200 وات خریداری کرد.

 

معرفی بهترین برندهای خارجی پروژکتور

  • سونی: برند سونی از شناخته شده‌ترین برندها در جهان است. نام سونی به عنوان یک برند معتبر در صنعت الکترونیک و همچنین لوازم روشنایی شناخته می‌شود. پروژکتورهای سونی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در مدل‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشند.
  • پروژکتور پاناسونیک: پاناسونیک یک برند ژاپنی معروف و محبوب در جهان است که بیشتر در زمینه تولید لوازم الکترونیکی و تجهیزات صوتی و تصویری فعالیت دارد. پروژکتورهای پاناسونیک هم کیفیت بسیار خوبی دارند و از بهترین متریال ساخته می‌شوند.
  • پروژکتور اپسون: به عنوان یکی دیگر از بهترین برندهای پروژکتور خارجی میتوان به برند اپسون اشاره کرد. اپسون هم یک برند ژاپنی بوده که در زمینه تولید لوازم مختلفی همچون پروژکتور فعالیت دارد. از ویژگی‌های برجسته پروژکتورهای این برند میتوان به کیفیت بالا و عمر طولانی لامپ‌ها اشاره کرد.

 

راهنمای خرید بهترین برند پروژکتور

برای خرید پروژکتور مناسب به چند مورد توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین پروژکتور را خریداری نمایید.

راهنمای خرید بهترین برند پروژکتور

  • هدف از خرید: پروژکتورها در فضاهای مختلفی قابل استفاده هستند. بهتر است در ابتدا هدف از خرید پروژکتور را مشخص کرده و آن را بر اساس نیازها و کاربرد همچون مصارف خانگی، تجاری، آموزشی و غیره خریداری نمایید.
  • توان: مصرف لامپ‌های پروژکتور بر اساس واحد وات مشخص می‌شود. وات نشان‌دهنده میزان توان الکتریکی است که یک منبع نور برای تولید نور مصرف می‌کند.
  • میزان انتشار نور: پروژکتورها بر اساس نوع لامپ به کار رفته از قدرت نوردهی متفاوتی برخوردار هستند. در صورتی که قرار است محیط وسیعی با پروژکتور نورپردازی شود، باید به قدرتمند بودن لامپ‌ها توجه شود.
  • زاویه انتشار نور: برای خرید بهترین پروژکتور حتما به زاویه انتشار نور توجه داشته باشید. زاویه انتشار نور پروژکتور بر اساس شکل کاسه متفاوت است. برخی از نورافکن‌ها تنها قادر به انتشار نور در یک شعاع بسیار کم هستند و برای نورپردازی نقطه‌ای و دکوراتیو گزینه بهتری می‌باشند. برای نورپردازی فضاهای بزرگ و باز هم باید به سراغ نورافکن با شعاع نوری گسترده رفت.
  • رنگ نور: پروژکتورها در رنگ نورهای متفاوت نظیر آفتابی و مهتابی قابل خرید هستند. از پروژکتورهای RGB با قابلیت کنترل رنگ هم میتوان برای نورپردازی تزئینی استفاده کرد.
  • مقاومت نسبت به عوامل خارجی: به عنوان آخرین نکته جهت خرید بهترین پروژکتور باید به مقاومت بدنه چراغ اشاره کرد. در صورتی که قرار است از نورافکن برای نورپردازی فضاهای باز استفاده شود، باید به مقاومت آن نسبت به عوامل محیطی توجه گردد.

 

جمع بندی

در این مطلب در خصوص بهترین برندهای پروژکتور بازار صحبت کردیم و با چند نکته جهت خرید بهترین پروژکتور آشنا شدیم. در صورتی که قصد دارید به خرید پروژکتور ایرانی بپردازید، میتوانید به سراغ برندهایی نظیر صبا ترانس، شعاع، فاین الکتریک، اکووات، دلتا، تکنوتل و اطلس نور بروید. برای خرید پروژکتور خارجی هم میتوانید برندهایی نظیر سونی، پاناسونیک و اپسون را در نظر داشته باشید. در حال حاضر پروژکتورهای مختلفی از بهترین برندهای بازار در فروشگاه روشنایی اریکه موجود است. جهت خرید بهترین پروژکتور میتوانید از طریق این فروشگاه اقدام کرده و نورافکن در توان مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

مقالات مرتبط

5 نکته مهم در نورپردازی آرایشگاه به کمک هالوژن

چراغ پارکی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

چراغ‌ های دفنی و کاربردهای آنها

لامپ کم مصرف چیست و چه مزایایی دارد؟

لامپ هالوژن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.